bercakap-cakap

Monday, December 04, 2006

to be or not to be....

hahahhaha...jeng jeng jeng...aku dah tetiba rasa nak taip benda...padahal baru jer 15 minit lepas aku create satu post...nampaknya doa semua orang telah dimakbulkan..akhirnya aku rajin menulis semula....
kali nih aku nak sambung sikit pasal post aku yg sebelum nih, pasal life aku setelah 2-3 tahun nih....well actually setahun jer lah...sebab aku dah lupa sangat apa jadik kat aku 2-3 tahun lepas....

sejak setahun yg lepas, banyak benda yg dah berlaku, banyak orang yg aku jumpa, banyak orang yg aku dah gelak ketawa, dan banyak juga orang yg aku dah menangis pasal. (people who i had cried for) aku selalu berpikir kenapa aku kadang2 tak pernah belajar dari kesilapan yg lepas, selalunya aku ikut apa hati dan perasaaan aku kata, bukan apa yg good for me. tapi sekarang aku rasa aku cukup strong :) aku dah tahu apa yg baik utk aku dan apa yg tak utk aku, apa yg membinasakan aku dan apa yg akan memberi kejayaan kat aku. kadang2 hati aku memberontak suruh buat benda yg dia nak, tapi aku cuba utk strong kan diri aku dan tanak ikut ckp hati, sebab aku tanak sakit yg banyak2 kali, sebab sangat tak best...

dah setahun....adakah aku sekarang dah jadi satu manusia yg berbeza?? tuh persoalan yang aku nak sangat jawab...aku sedar sekarang aku semakin bz....setiap hari aku bz, kalau aku tak bz aku akan spend time aku utk rehat yg betul2, tapi time aku tak bz tuh mmg sikit lah.....aku dah berubah ker? aku rasa mungkin aku dah berubah....kalau aku cakap aku tak berubah aku tipu, sebab aku ada denepon (telefon di dalam bahasa manja aku kat telefon aku) kawan aku yg dah dekat 3 tahun tak call, dan dia ckp aku sekarang dah gunakan perakataan dan cara percakapan yg lebih global ketika nak membuat lawak, sebab dulu kalau lawak2 aku hanya orang2 segelintir jer paham, dan aku rasa itu satu perubahan, dan yer aku dah berubah...tapi adakah aku berubah kepada a better person ataupun tidak? apa yang menyebabkan aku berubah? pengalaman? kejadian? atau pun aku nih ego? berubah utk kepentingan diri sendiri? aku harap tak...

siapa yg aku merasa perubahan aku nih? kawan2 aku? mungkin? ada kawan aku yg dulu aku rasa rapat, tapi sekarang aku rasa aku cuba nak larikan diri dari dia....jahat ker aku? ker sekarang baru aku tahu perangai sebenar dia...sebab perubahan aku menyebabkan mata aku lebih terang utk memilih siapa yg patut di panggil kawan dan siapa yg hanya patut di gelar kawan biasa (tetiba bahasa ku skema gila, mungkin sebab tetiba aku tgh emosi kot cewaahhhh)tapi aku mintak maaf kepada kawan2 aku yg kalau perubahan aku ini membuatkan mereka terasa hati, im truly sorry.

oleh kerana aku rasa cam aku dah taip panjang, aku nak end up kan sesi menulis aku ini dengan meletak gambar lagik..enjoy!

4 Comments:

Blogger Unknown said...

welcome back to the world of blogging. ;) you go Isma, mmmhhmmph... work it! (style black-african american women).

12:57 AM

 
Anonymous Anonymous said...

ko still ingat statement 'sebenarnya.. dragonball ada 7 bijik semuanya' pun aku dah appreciate sgt..

11:41 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Have anyone ever told you that you vaguely resemble an Indonesian rockstar ?

3:39 PM

 
Anonymous Anonymous said...

dude! i think u r super cool in rona roni ;)

10:57 PM

 

Post a Comment

<< Home